Nepal 2008

Benvolguts companys,
Ja son aquí els quatre companys del Club que estaven d’expedicio al Nepal, en Guillem Manubens, en Dani Blasi, en Kiku Carreras i en Gerard Talavera. Ens envien el seguent escrit per a tots. Benvinguts doncs i enhorabona per l’activitat realitzada!

Hola gent del CAU!

Fa pocs dies que hem tornat del Nepal i tot just ens estem tornant a situar. No volem deixar enrere tot allò que hem passat a l’Himalaia, que ha estat molt. La veritat és que els plans van anar rodats i varem poder fer pràcticament tot allò que ens havíem proposat.
Per fer-vos un resum una mica injust us podem dir que vam poder atravessar la regió del Rolwaling Himal, tot creuant fins a la regió del Khumbu pel mític coll del Tesi Lapcha (5755 m), després de força dies de caminar per zones remotes, fredes i increiblement boniques. La muntanya ens va sacsejar amb força durant l’intent d’escalar el pic del Parchamo (6200 m), i això ens va fer recular i continuar el nostre camí cap a la regió del Khumbu, dominada per l’Everest. Un cop allà varem voler recòrrer tants racons com el temps ens permetés i això ens va portar a zones com Gokyo, el Cho La o la mateixa glacera del Khumbu.
Les pulsacions ens van pujar de cop quant de forma ràpida i lleugera vam aconseguir escalar i plantar-nos al cim del Lobuche Est (6119 m, AD), un pic sense ombres que domina la regió i envoltats de cims tant mítics com alts: l’Everest, el Lhotse, el Pumori, el Makalu, el Cholatse o l’Ama dablan, entre d’altres.
Després de deixar el territori del poble sherpa, vam acabar el nostre tour de forma una mica més relaxada a la regió de l’Annapurna, caminant fins al seu camp base.

Hem estat un total de 43 dies al Nepal, dels quants 30 entre muntanyes, ens hem creuat amb gent fantàstica i empapat amb una cultura tant extranya com sorprenent per a nosaltres. Tornem a casa ben contents, amb les cames com a butifarres, amb moltes fotografies i 20 hores enregistrades de filmació, que algun dia, amb paciència i feina es convertiran en pel·lícula.